2020.12.01., kedd , Elza

Gépesítés

2020. október 26. hétfő • 09:03

Nagyüzemi tankolással spóroljon okosan a GWT-vel!

A GWT kutak már nemcsak hazánkban tettek szert ismeretségre, de a határainkon túl is felkeltették a gazdák érdeklődését. Folyamatos fejlesztéseiknek köszönhetően az „okos” kutak költséget takarítanak meg használóiknak, amiről Varga József a cég ügyvezető igazgatója mesélt portálunknak.

- Hogyan sikerült hazánkban meghonosítani ezt a technológiát?

- Magyarország mindig is egy árérzékeny ország volt, így leginkább nem is az volt a fontos, hogy milyen minőségi tartályokról beszélünk, hanem az, hogy minél olcsóbb legyen. Emellett azt is megfigyeltem, hogy a kiadagolást végző kútoszlopok nagyon kezdetlegesek, amik fejlesztésre szorulnak. Így hát közel tizenkét évvel ezelőtt három informatikus barátommal másfél év alatt sikerült egy olyan rendszert lefejleszteni, ami másnak nem volt, de úgy is fogalmazhatnánk, hogy ebben a piaci szegmensben egyáltalán nem volt megszokott. Gyakorlatilag mi voltunk az elsők Magyarországon, akik megkezdték ennek gyártását, forgalmazását és használatát, de világviszonylatban is egy igen komoly innovációnak számított.

- Hogyan emlékszik vissza a kezdetekre és az azóta eltelt évekre?

- A kezdeti időszak ugyan nehezen indult, mivelhogy teljesen újak voltunk a piacon, egy teljesen új és sajátos fejlesztéssel, így nem volt referenciánk. Amint az első három gazda elkezdte használni, azóta az elégedettség az állandó, az ajánlás pedig folyamatos. Most már több, mint négyszáz ügyfelünk van és várhatóan ez év végére 52 millió liter megy majd át összesen a rendszerünkön és 350 ezer alkalommal emelték le a pisztolyt. Ez mind annak köszönhető, hogy odafigyelünk az ügyfeleinkre, meghallgatjuk őket és az igényeiknek megfelelő fejlesztéseket be is építjük a rendszerünkbe. Az igények mindig változnak, de az ügyfél az első, én úgy gondolom, hogy sikerünknek ez is az egyik legfontosabb alapeleme. Mi már a kezdetek óta ezt figyelembe vettük és az ügyfeleink észrevételeit sosem hagytuk figyelmen kívül. A mögöttünk álló tizenkét év igen komoly fejlesztési munkálatokkal telt, ami az aktuális kornak megfelel, így ma már az okos készülékekről is egyszerűen meg tudunk oldani egy-egy tankolást.

- A GWT által milyen szolgáltatásokat tudnak elérni a gazdák?

- Ez egy komplex rendszer! Maga a tankolás folyamata úgy néz ki, hogy lehetőség van PIN kódos és RFID kártyaazonosításra is. Ezekkel az ellenőrizhetőség miatt, a sofőrt és a gépjárművet is azonosítjuk. Az „okos” kútjainkon működő telefonos applikációval már nem „csak” ellenőrizni tudjuk az adatokat, hanem egy telefonos azonosítással, a tankoló személy leellenőrzése is megtörténik. A tankolási mennyiség megadásával, a kiadagolás mennyiségét is meg tudjuk határozni. Gyakorlatilag háromféle módon tudjuk beazonosítani a tankoló személyt, valamint a gépjárművet egyaránt. Innentől kezdve pedig teljesen ellenőrizhetővé, ugyanakkor komfortosabbá válik a gépjárművek tankolása. A program, különböző szolgáltatásai nagyban segítik az átláthatóságot, az átlagfogyasztás megjelenítésétől kezdve, a statisztikus adatokig, vagy éppen, a tartálykészlet kimutatásáig, hogy időben tudjanak gázolajat rendelni. A rendszer és a kútoszlopok használatával, egy olyan komplex szolgáltatást tudunk nyújtani, ami nagyon megkönnyíti a könyvelésnek a munkáját. A kutakat használva, azt a munkaerőt is ki lehet váltani, aki eddig a tankolási folyamatokat végezte, ellenőrizte, hiszen maguk a sofőrök is ellenőrzötten tudnak tankolni.

- A statisztikai adatoknak köszönhetően mire tudja felhívni a gazdák figyelmét a rendszer?

- Több olyan eset is volt, amikor a teherautók fogyasztását mérték a tulajdonosok és kútjaink kimutatták a sorozatos tankolásokat követően az adott problémát. Mégpedig amíg négy autó teljesen átlagos számokat mutatott, addig egynek teljesen elszállt a fogyasztása, amelyet aztán szervizbe is küldtek kivizsgálni a probléma okát, majd kiderült, hogy komoly motorprobléma van. Ha rendszerünk nem jelzett volna, akkor a tulajdonosnak ez akár komplett motorcserét is jelenthetett volna, így a fejlesztésünknek köszönhetően jelentős költséget tudott megspórolni, hogy időben szervizelte a járművét. De mindemellett a rendszerünk azt is kimutatja, hogy éppen mikor jár le a műszaki vizsga, a sofőr jogosítványa vagy éppen mikor milyen kötelező ellenőrzést kell eszközölni, amiről e-mailben is tájékoztatjuk a tulajdonosokat. Így ügyfeleink naprakészek lehetnek járműveikről is.

- Milyen további fejlesztéseket sikerült eszközölni az elmúlt egy évben?

- A már meglévő okos telefonon történő tankolás mellett egy nagyon fontos fejlesztést eszközöltünk az elmúlt évben, ami a gázolajban lévő biotartalomhoz köthető, ugyanis az a gazda, aki novemberben megvásárol 8 ezer liter üzemanyagot, de majd csak februárban fogja használni, az megdöbbenve tapasztalja, hogy a tartályban lévő gázolaj jelentős része használhatatlanná válik addigra. Erre a problémára kifejlesztettünk egy olyan berendezést, ami lehetővé teszi a hosszabb tárolást is minőségromlás nélkül. Ezt a technológiát a világon összesen három vállalkozás gyártja, egy amerikai, egy norvég és most már mi is. Elkezdtük a szóban forgó technológia forgalmazását is, és túl vagyunk már a tesztidőszakon is.

- Határainkon túlra is szállítanak a termékeikből?

- Természetesen. Az utóbbi időszakban már Ausztriába és Szlovákiába is szállítottunk, most kezdünk Spanyolországba és Portugáliába is eljuttatni a termékeinket.

- Kiknek ajánlják ezt az innovációkkal ellátott technológiát?

- Igazából mindenkinek, aki mezőgazdaságban tevékenykedő vállalkozó, hiszen a földmunkákat, az aratást, a kiegészítő munkákat, a szállítási feladatokat mind-mind gépekkel végzik és ezek a mezőgépek mindegyike jellemzően gázolajjal működik. Tehát nincs olyan mezőgazdasági vállalkozás, aki nem használ bizonyos mennyiségű gázolajat a gépeibe. A jelenlegi tapasztalatok szerint már nemcsak a nagy- és közepes mezőgazdasági vállalkozások, hanem a kisebb termelők is használják a kútoszlopainkat, hiszen átláthatóvá és könnyebbé, valamint olcsóbbá teszi az üzemanyag ellátást. Ugyanis ha nagy mennyiségben rendeli az üzemanyagot és nem a kúton vásárol, akkor jelentős árfolyamkedvezményt kap.

- Egy esetleges meghibásodás esetén mi a teendője a gazdálkodónak?

- Meggyőződésem, hogy azért szeretik a berendezéseinket és a szolgáltatásainkat a gazdák, mert 24/48 órán belül kimegyünk a helyszínre és elhárítjuk az esetleges meghibásodást. Bár azt szeretném kihangsúlyozni, hogy az elmúlt egy évben összesen tizenegy darab műszaki meghibásodás volt. Ez az adat, azt hiszem, jól mutatja berendezéseink megbízhatóságát!

agrotrend.hu / Hajósi Péter / GWT

Feliratkozás az Agrotrend.hu hírlevelére

Teljes név:
E-mail cím:*
Elfogadom az Adatvédelmi nyilatkozatot.