Gépesítés

Technika

Nő AZ ÚJ LOADALL GÉPEK TELJESÍTMÉNYE, TÖBB MODELL MEGKAPJA A DUALTECH VT SEBESSÉGVÁLTÓT

A JCB piacra dobja a Loadall teleszkópos rakodók erősebb, a Euro Stage V kibocsátási előírásoknak megfelelő motorokkal felszerelt, új sorozatát, valamint további modellekben is elérhetővé teszi az egyedülálló DualTech fokozatmentes sebességváltót.

Ez a több szakmai elismerést is elnyert sebességváltó, amely az alacsony sebességnél alkalmazott hidrosztatikus meghajtást a magasabb sebességtartományban mechanikus, közvetlen meghajtással kombinálva a teljesítmény és a sokoldalúság optimális párosát kínálja, már nem csak a felsőkategóriás Loadall III sorozat sajátja: mostantól egyre több mezőgazdasági és ipari felhasználó számára válik elérhetővé. A DualTech VT sebességváltó ezentúl az AGRI Super változatokhoz, valamint a legkisebb teljes méretű Loadall géphez, az 532-60 modellhez is rendelhető.

Az új, nagy platformos Loadall sorozat felfrissítése a következőkből áll:

  • AGRI, AGRI Super, AGRI Xtra felszereltségek már 109 Le, 130 Le és 150 Le kimenő teljesítménnyel
  • A DualTech VT további modellekben érhető el, köztük az új 532-60 AGRI Superben is
  • 40 km/h végsebesség alapfelszereltségként a 6, 7 és 9,5 méteres modellekben
  • Az új Auto Stop rendszer leállítja az alapjáraton hagyott motort, ezáltal csökkenti az üzemanyag-pazarlást

A JCB mezőgazdasági ágazatának ügyvezető igazgatója, John Smith a következőket mondta az újdonságokról: „A DualTech VT a felsőkategóriás mezőgazdasági Loadall termékcsaládunk rendkívül sikeres és népszerű sebességváltója, melyet most a mezőgazdasági vállalkozások még szélesebb köre számára teszünk elérhetővé az AGRI Super felszereltségi csomagban és a 2020 elején bemutatott 3,2 tonnás, 6 méteres 532-60 modellünkben.

„A felhasználói tapasztalatok és a LiveLink távfelügyeleti rendszerünk adatai egyaránt megerősítették, hogy ez az egyedülállóan sokoldalú és remek képességekkel rendelkező sebességváltó növeli a termelékenységet és javítja az üzemanyag-hatékonyságot. Kényelmesen használható és valóban egyszerre kínálja a hidrosztatikus és a terhelés alatt kapcsolható (powershift) hajtóművek összes előnyét”.

Új Stage V motorok

A legújabb JCB Loadall rakodókat 4,8 literes JCB 448 DieselMAX motorok működtetik, melyek egy kompakt kipufogógáz-utánkezelő rendszernek köszönhetően megfelelnek az EU Stage V kibocsátási előírásainak és az AGRI, AGRI Super és AGRI Xtra felszereltségi szintek teljesítménykövetelményeinek.

Az AGRI modellekben a motor teljesítménye változatlanul 109 Le (81 kW), a nyomaték pedig 516 Nm. Az AGRI Super verziók 5 Le-vel (4 kW-tal) megnövelt, 130 Le (97 kW) teljesítményt és 550 Nm nyomatékot adnak le, és az AGRI Xtra modellek motorja is erősebb lett 5 Le-vel (4 kW-tal), így eléri a 150 Le (112 kW) teljesítményt, míg a csúcsnyomaték 7%-kal, 600 Nm-re nőtt, így a motor élénkebbé is vált.

John Smith ezzel kapcsolatban a következőket mondta: „Azért fejlesztettük tovább ezeket a már bizonyított motorokat, hogy megfeleljenek a legújabb, szigorúbb EU részecske-kibocsátási és NOx-előírásoknak. A folyamat eredményeképpen el tudtuk hagyni a kipufogógáz-visszavezetést (EGR) és a változó geometriájú turbófeltöltőt, mely utóbbit egy egyszerűbb, elektronikus vezérléssel ellátott wastegate turbóra cseréltünk.

A teljesítmény és a szervizkövetelmények viszont nem változtak. A fejlett, kombinált SCR és DPF kipufogógáz-kezelési technológia továbbra is kényelmesen elfér a motorháztető alatt – a kipufogócső-vég helyére egy áramvonalas szellőzőnyílás került, ennek köszönhetően a Loadall vezetőfülkéjéből nyíló, kategóriájában élenjárónak számító körkörös kilátás valamivel még jobb is lett, mint korábban volt.”

A DieselMAX motor hatékony üzemanyag-felhasználási tulajdonságai hozzájárulnak az utókezelési igények minimalizálásához és a kedvező üzemanyag-fogyasztáshoz, melyet tovább javít az új Auto Stop funkció, amely alapjáraton egy idő után leállítja a motort az üzemanyag-pazarlás megelőzése érdekében.

A Loadall modellkínálat

A továbbfejlesztett modell- és felszereltség-kínálat a JCB Loadall 532-60 AGRI típussal indul, amely továbbra is egy 109 Le (81 kW) teljesítményű motorral rendelkezik, azonban megkapta a JCB 40 km/h-ás négyfokozatú TorqueLock 4, terhelés alatt kapcsolható hajtóművét, amely nyomatékváltó-reteszeléssel is rendelkezik a hatékonyabb közvetlen meghajtás érdekében.

Ehhez a modellhez csatlakozik az új 532-60 AGRI Super, amely 130 Le (97 kW) motorral és DualTech VT hidro-mechanikus sebességváltóval rendelkezik, így most először válik elérhetővé a kis és közepes méretű állattartó üzemek számára az egyenletes és pontos, kis sebességű hidrosztatikus hajtás és az energiahatékony mechanikus hajtás kombinációja.

A teljesítmény-skála csúcsán az ömlesztett anyagok mozgatására alkalmas 560-80 AGRI Super áll, amely hagyományos, négyfokozatú sebességváltóval rendelkezik, azonban az új, csúcskategóriát jelentő AGRI Xtra változatban a 150 Le-s (112 kW-os) motorhoz a JCB megszokott, hatfokozatú AutoShift sebességváltója vagy a fokozatmentes DualTech VT is választható.

A kínálat minden további modellje – az 538-60, az 532-70, az 542-70 és az 536-95 – a következő változatokban rendelhető: AGRI 109 Le (81 kW) JCB TorqueLock 4 sebességváltóval; AGRI Super 130 Le (97 kW) négyfokozatú Powershift, hatfokozatú AutoShift vagy DualTech VT meghajtással; valamint AGRI Xtra, amely a 150 Le-s (112 kW-os) motort kombinálja a hatfokozatú AutoShift vagy DualTech VT hajtásrendszerrel.

Az 542-70 és az 536-95 modellek AutoShifttel felszerelt AGRI Super és AGRI Xtra változatai Sway modellként hidraulikus alvázszint-kiegyenlítéssel rendelkeznek az egyenetlen talajon, kinyújtott gémmel végzett biztonságosabb munkavégzés érdekében, ezenkívül a négyfokozatú Powershift sebességváltóval szerelt AGRI Super változat új sebességváltó/tengely kombinációjának köszönhetően a 40 km/h végsebesség most már alapfelszereltség mindegyik 6, 7 és 9,5 méteres modellnél, hogy gyorsabban tudják megtenni a telephely és a munkahely közötti utakat.

Alapfelszereltség és opciók

Mindegyik Loadall III sorozatú rakodóban alapfelszereltség az üléssel egybeépített joystick vezérlő, mely kiemelkedő komfortot és kényelmet nyújt a minden irányba tökéletes kilátást, logikus kezelőszerv-elrendezést és bőséges belső teret kínáló Command Plus vezetőfülkében.

A légkondicionáló az AGRI és AGRI Super változatok esetén opcionális, az AGRI Xtra modelleken pedig az alapfelszereltség része, és kiegészíthető automatikus hőmérséklet-szabályozással is.

Az AGRI Super felszereltségi szint tartalmazza a gém menet közbeni rángató mozgását csillapító JCB Auto Smooth Ride Suspension rendszert, emellett opcionálisan akár 11 db LED munkalámpával is felszerelhető, hogy éjjel is nappali fényviszonyok lehessenek a gép környezetében – az AGRI Xtra felszereltségi szint ezt már alapból tartalmazza, csakúgy, mint a részlegesen önzáró differenciálművel ellátott első tengelyt, a szennyeződéstől és portól védő burkolatokat a gémtoldatok között, valamint − a 7 méteres és 8 méteres változatok esetén − a központi hátsó zsírzópontokat.

John Smith hozzátette: „Az AGRI felszereltségek és a motorteljesítmények összehangolásának és a modellváltozatok leegyszerűsítésének köszönhetően a mezőgazdasági és az ipari felhasználók egyszerűebben megtalálhatják az emelési kapacitás és magasság, a teljesítmény és a teljesítőképesség, valamint a funkciók és az opciók igényeiknek és költségvetésüknek legmegfelelőbb kombinációját.

A mostantól szélesebb körben elérhető DualTech VT sebességváltóval egyre több ügyfelünk használhatja ki ennek a rendkívül hatékony és sokoldalú, felhasználóbarát hajtástechnológiának az előnyeit, vagyis a teleszkópos rakodók piacán elérhető egyetlen hidromechanikus sebességváltót, amely alacsony sebességnél hidrosztatikus precizitást, magasabb sebesség esetén pedig mechanikus közvetlen meghajtást biztosít, így sokkal többet nyújt, mint a megszokott, hidrosztatikus váltóval szerelt teleszkópos rakodók.

JCB Loadall III sorozat Stage V

Motor:            4,8 literes JCB DieselMAX

Kibocsátás:    EU Stage V – egyetlen DPF/SCR egység a motorháztető alatt

Teljesítmény:             Agri Xtra – 150 Le (112 kW)

                        Agri Super – 130 Le (97 kW)

                        Agri – 109 Le (81 kW)

Sebességváltók:       

DualTech VT – 40 km/h több üzemmódos, hidrosztatikus működés 19 km/h sebességig, automatikus háromfokozatú közvetlen meghajtás a végsebességig

AutoShift 6 – 40 km/h hatfokozatú kézi/automatikus, terhelés alatt kapcsolható, nyomatékváltó reteszeléssel

Powershift 4 – 40 km/h négyfokozatú kézi, terhelés alatt kapcsolható (560-80 – 33 km/h vagy 37 km/h, abroncstól függően)

TorqueLock4 – 40 km/h 4 fokozatú kézi, terhelés alatt kapcsolható, nyomatékváltó reteszeléssel

(X)

 

 

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés