Technika

Újdonságok

Válság van, de nem a Same Deutz-Fahr-nál

Új szelek fújnak a Same Deutz-Fahr mezőgazdasági gépgyártó cég háza táján: a vállalat a válsághangulat kellős közepén pozitív eredményeket jelentett be – és átkeresztelte magát.


fotó: static.mascus.com

A Same Deutz-Fahr mezõgazdasági gépgyártó cég jó hírekkel jelentkezik: a mezõgazdasági gépgyártás terén az egész világon érzékelhetõ üzleti trenddel szemben, ami egyértelmûen a válság felé mutat, az olasz székhelyû vállalat már röviddel az év vége elõtt 8 százalékos forgalom- és 14 százalékos nyereségnövekedésrõl számol be. A jövõben a cég neve is megváltozik – tudósít az Agrartechnik szaklap. 

Jelenleg a mezõgazdasági gépgyártás terén világszerte válsághangulat uralkodik. 20-30 százalékos forgalom visszaesés és akár 50 százalékos nyereségcsökkenés mellett a gyártók kénytelenek a legmesszebb menõkig negatív jelentéseket közreadni. Nem így a Same Deutz-Fahr, amely az Agrartechnik szerint a vállalat fantasztikus üzleti évet zár. 

A sokat ígérõ számokon kívül más újdonságról is be kell számolni. A Same Deutz-Fahr családi vállalat új nevet választ: a jövõben a mezõgazdasági gépgyártó cég neve SDF lesz. A cég tulajdonában lévõ múzeumot is bõvítik, hogy a Same, a Lamborghini, a Hürlimann, a Deutz-Fahr és a Gregoire márkák története mellett a motorok múltját is dokumentálni tudják. 

És ha már múzeum, íme, egy kis történelem: me, így változtak a Deutz-Fahr traktorok az idõk során!

Fotó: agrarheute.com – Az elsõ 26 lóerõs benzinmotorral rendelkezõ Deutz traktort az Egyesült Államokban, Philadelphiában található Deutz leányvállalat gyártotta. 

Fotó: agrarheute.com – Az elsõ dízelmotoros Deutz MTH 222 harangozza be 1927-ben a traktorok sorozatgyártásának bevezetését. 

Fotó: agrarheute.com – A 11 lóerõs Deutz F1M 414-es modellel (1936-tól) a kisebb gazdaságok is növekvõ mértékben motorizálják a jármûparkjukat.

Fotó: agrarheute.com – 1949-ben indítja el a Deutz az elsõ léghûtéses, dízelmotoros traktorok sorozatgyártását. Megszületnek az F1L514 és az F2L514 modellek. 

Fotó: agrarheute.com – 1972-ben a Deutz-Fahr piacra dobja az Intrac sorozatot. A traktor különbözõ gyorscsatlakozókkal rendelkezik a munkagépek használatához. 
Mezõgazdasági, polgári és ipari célú alkalmazásokra tervezték. 

Fotó: agrarheute.com – 1978-ban a Deutz-Fahr bevezeti a Deutz-DX sorozatot 80 – 150 LE közötti teljesítménnyel. 

Fotó: agrarheute.com – 1984-ben következik a DX3 sorozat 46 – 75 LE közötti teljesítménnyel.

Fotó: agrarheute.com –  1990-ben lép piacra az Agrostar, 88 – 143 LE közötti teljesítménnyel rendelkezik. A képen egy 1993-ban bevezetett Agrostar 6.81 látható, mely a kisebb Agrostar modellekkel szemben vízhûtéses motorral és SLH- terhelés alatt kapcsolható váltóval rendelkezik. 

Fotó: agrarheute.com – 1993-tól az Agrostar 6.71, 6.81 modellek S. L.H. elektromos Powershift váltóval vannak felszerelve. A 8.31 modell FUNK-váltóval rendelkezik, és Amerikában készült. 

Fotó: agrarheute.com – 2001-ben következett az Agrotron TTV sorozat. A traktorok fokozat nélküli váltóval vannak felszerelve. és teljesítményveszteség nélküli motorokkal rendelkeznek. 

Fotó: agrarheute.com – Az elmúlt években számos díjat nyertek a Deutz-Fahr traktorok. A Deutz-Fahr 9340 TTV 2015-ben elnyerte a „Golden Tractor for the Design” díjat.

agrotrend.hu / agrarheute.com

Tovább olvasom
Hirdetés

Fókuszban

Hirdetés
Hirdetés

Facebook

Hirdetés